Thursday, May 7, 2009

AKU RASA NAK....

Aku rasa nak muntah..tolonglah,

wahai ahli dan ahlil politik samaada yang berketayap,berserban,bersongkok dan berkot.Jangan jadikan wajah-wajah anda bahan ketawa seluruh dunia.Kita sedang disaksikan walaupun tujuan anda semua adalah untuk meraih kemenangan dan menuntut sesuatu yang anda rasa sepatutnya dipihak kalian.Jika anda yakin perjuangan yang anda lakukan adalah untuk rakyat,maka lihatlah rakyat kini sedang menangis di depan mata anda.Jangan jadi badut sarkas melakonkan lagak ngeri tetapi hiburan yang anda berikan sangat membodohkan..membodohkan diri sendiri.

Sebab aku nak muntah...bangunlah,

Kita bangsa merdeka,kita berjuang sambil memalukan diri dan bangsa seolah-olah kita tak pernah merdeka..ada unsur penjajahan di minda semua kalian.Kita harus kedepan,sekira benar anda dipihak yang benar dan anda layak mendapat hak anda,tunggulah beberapa tahun lagi..berjuang lah semahu mana anda berjuang.Jangan perbodohkan diri anda..

Kerana aku tak sanggup...melihatkan,

Setiap hari ada nyawa yang tak berdosa menjadi mangsa akibat dari kesempitan hidup orang lain.Pihak yang diharap membela sibuk berperang mulut,demontrasi,anjur ceramah,mesyuarat itu dan ini.Ingatlah rakyat yang bersedih menangis kehilangan hak mereka hidup aman damai di dunia,tapi kalian semua berjuang mencari kuasa,mencari pangkat,mencari harta.

Jadi aku betul rasa nak muntah....membiarkan,

semua yang kalut terus berlaku.Bila harus tamat?

0 comments: