Tuesday, January 4, 2011

ISU PERLANTIKAN SUK SELANGOR ( 2 )

Lagi mengenai isu perlantikan SUK Negeri Selangor.

Terbaru,setelah dapat mengadap Sultan Sharafuddin bagi memohon untuk membatalkan perlantikan Dato' Khusrin,MB Selangor membuat kenyataan bahawa kerajaan PR akan membuat usul sidang tergempar untuk mengembalikan kuasa perlantikan SUK kepada menteri besar dan sultan.Seterusnya klik sini.

Sebelum isu perlantikan ini timbul,satu Malaysia kecoh MB Selangor dan juga Pakatan Rakyat mendakwa mereka ada kuasa untuk memilih individu yang layak bagi jawatan tersebut dan bukannya SPA.

Dan sekarang,menjadi kemusykilan disini...sekiranya ada kuasa kenapa perlu adakan sidang tergempar untuk meminda perlembagaan dan mengembalikan kuasa melantik kepada MB dan sultan??

Jelas....isu ini hanya berlandaskan politik sahaja.Tiada kebaikan atau manfaat kepada rakyat selangor.Adalah lebih baik tumpukan perhatian pada perkara yang lebih penting seperti isu penstrukturan air yang dah lama tertangguh.

Dan apa perlu menjadi isu besar seolah-olah bidang kuasa SUK lebih besar dari Menteri Besar?Adakah perlantikan Dato'Khusrin akan menyebabkan bidang kuasa Menteri Besar terbatas?Adakah Tan Sri Khalid tidak lagi berkuasa?

Rakyat melihat seperti SUK lebih besar dari Menteri Besar sekiranya ia berterusan.Teruskanlah bekerja YB...cukuplah berpolitik.

0 comments: