Saturday, June 13, 2009

SAYA PUN MELAYU.


Bagi orang politik,berita Dato Zaid Ibrahim masuk PKR bukan memeranjatkan.
Mantan Menteri Kehakiman ini menyertai pembangkang setelah dipecat dari UMNO.

Baru-baru ini beliau menulis sebuah buku kisah tentang dirinya yang berjudul 'SAYA PUN MELAYU'.Aku adalah salah seorang pembaca yang telah menyumbang kedalam akaun beliau yang mana dikhabarkan berpendapatan 2 juta setahun.Aku beli sebab suka membaca dan tentang 'sumbangan' itu aku bagi dengan penuh keikhlasan.

Aku tak mahu mengulas isi kandungan buku tersebut sebab aku bukan pengulas yang baik cuma aku memahami apa yang aku baca.Secara ringkas ia adalah sebuah kisah tentang perjuangan hidup dan politik.

Kini beliau menyambung perjuangan di parti yang lain tetapi masih di arena yang sama.
Semoga beliau berjaya dengan apa yang diperjuangkan..
Dan aku berharap sangat "SAYA PUN MELAYU" itu bukan hanya untuk penyedap judul buku.
Jangan nanti buat satu buku lagi.."SAYA HANYA MELAYU"...dan aku pun Melayu mungkin akan membeli untuk menambah pendapatan beliau..

0 comments: