Monday, June 15, 2009

BODOH 2



Kalau beginilah wakil rakyat aku,tak kan aku halalkan elaun sebagai wakil rakyat yang beliau dapat setiap bulan.Elaun itu kalau diagihkan boleh menyara hidup 3 buah isi rumah sebulan.Fikirkanlah rakyat yang miskin hidup melarat,tapi anda hanya tahu membuat kecoh tapi dapat imbuhan yang lumayan..

Memalukan dan BODOH.

Itu saja perkataan yang sesuai kepada bekas Menteri Besar Perak yang cuba menimbulkan kegemparan dalam dewan rakyat hari ini.

Bagi pengundi2 di Parlimen Bukit Gantang yang beliau menangi baru-baru ini,pastinya kecewa kerana Nizar menggunakan Parlimen untuk menyuarakan keinginan peribadi sahaja bukan untuk menyuarakan masalah di Bukit Gantang.

Jika ingin menimbulkan populariti,Dewan Rakyat bukan tempatnya.Walau apa pun masalahnya kita sebagai umat islam harus menghormati majlis dan menunjukkan etika seorang muslim yang baik tingkahlakunya.

Jangan terlalu terdorong dengan kehendak hati sehingga orang memandang kita bukan dengan penghormatan tetapi penuh kebencian.Desakan dari orang2 tertentu yang mahukan kuasa,lalu kita yang menjadi kambing hitam sehingga melampuai batas2 seorang pemimpin yang diamanahkan untuk membela nasib rakyat.

Pada pandangan aku,Nizar tak perlu nak membuat kecoh begitu.Kalau benar ingin membantu rakyat,gunakan medium tertinggi ini untuk menyuarakan masalah rakyat.Jika tidak menjadi Menteri Besar sekalipun,Nizar masih boleh menyuarakan masalah dan pendapat di dewan Rakyat.

Dengan tingkah lakunya ini,jelas menunjukkan bahawa Nizar hanya mahu memenangi kerusi Parlimen Bukit Gantang cuma untuk membuat kecoh.

Kasihan pada orang2 miskin dan semua golongan pengundi yang mahukan sesuatu pembangunan dilaksanakan di kawasan mereka dengan mewakilkan Nizar.

Seorang Melayu Islam yang berpartikan Parti Islam,tetapi menunjukkan sikap dan tingkahlaku yang jauh dari landasan Islam.

Inilah yang dikatakan pandai tak bertempat,bodoh tak ingat!!

1 comments:

ayun1979 said...

terlalu bodah org tu