Wednesday, July 22, 2009

AMALAN APA INI??




Aku menulis begini bukan dengan niat politik mana2 pihak.Aku cuma ingin memperlihatkan tentang kejahilan manusia yang terlalu tersasar landasan hidup.Dan aku juga tidak sesekali ingin mengatakan bahawa aku lebih arif tentang ilmu agama..cuma aku berfikir secara rasional dan sudah tentu serba sedikit tahu akan hukum dan pahalanya.

Cuma aku sangat khuatir bila agama dijadikan bahan berpolitik sehingga setiap perkara dan perlakuan yang meragukan boleh menjadi sesuatu yang benar...

Gambar diatas pada pandangan aku yang tidak tinggi ilmu agamanya ini mentafsirkan bahawa tidak patut seorang islam berbuat begitu.Cukuplah dengan penghormatan kepada si mati walau berbeza agama..cukup dengan penghormatan berdiri tegak sahaja tidak perlu seperti tunduk dan menyembah.Lagipun mayat simati tiada disitu dan yang dihormati dalam gambar itu hanya benda tak bernyawa...Yang masih ingat semasa dulu bila uztaz mengatakan bahawa menyembah selain Allah adalah perbuatan yang syirik.

Soalannya disini...

INI AMALAN SIAPA???

0 comments: