Thursday, July 16, 2009

BIAR PECAH DI PERUT,JANGAN PECAH DIMULUT..


Perumpamaan ini mungkin ada kaitan dengan gambar diatas tetapi itu hanya andaian sahaja,bukan perkara sebenar kerana ia masih didalam siasatan pihak polis.


Hari ini aku cuti untuk menguruskan sedikit perkara berkaitan hal pengajian aku.Selepas selesai di Intekma Resort aku terus segera melapangkan masa ke Shah Alam Mall untuk membaiki jam tangan yang sudah 2 hari kehabisan nul lazi...habis bateri.

Aku selesai lebih kurang pukul 3.30 petang,lalu terus ke tempat letak motosikal di belakang DEMC.Bila aku hendak melintas jalan untuk ke motosikal,terdapat 2 buah van polis forensik lalu disebelah dan terus memasuki Shah Alam Mall.

Pak cik peniaga nasi lemak yang baru sahaja sampai dan memunggah barang jualannya menegur aku bertanyakan tujuan apa sebenarnya polis forensik tersebut datang.
Lebih kurang begini perbualannya...

"Polis Forensik ahh..ade kes rompak ke kat dalam?" tanya pak cik itu.

Aku jawab dengan selamba dan cuba berlawak sebab aku lihat pak cik tu macam sporting je...

"Jumpa mayat kot..."

"Mayat ape??" tanya pak cik itu lagi macam nak tahu sangat..

"Mayat hidup..."..aku berlawak pulak..dan pak cik tu gelak..

Aku pun cuba nak tahu gak apa berlaku dan terus buat 1 pusingan dan aku lihat di Plaza Masalam yang bercantum dengan Shah Alam Mall itu dipenuhi oleh Polis.Kelihatan beberapa orang melihat ke bawah bangunan dan terdapat juga yang dari atas bangunan melihat ke bawah..aku tak pasti apa berlaku dan masih tertanya2 dengan andaian lalu segera merempit balik ke rumah...

Dan kira lepas Maghrib,isteri aku mengajak ke kedai Mamak sebab dia teringin nak makan Roti Nan..Ketika hendak menjamu selera dengan Nasi Goreng Kampung yang aku order,Buletin Utama menyiarkan headline orang mati terjun bangunan di Shah Alam...visualnya menunjukkan Plaza Masalam...Sah!!!ini yang berlaku tadi rupanya...

Balik rumah aku terus semak internet....baru aku tahu berita penuhnya.

Dan awal2 lagi SPRM dan Umno dituduh oleh beberapa blogger PR termasuk beberapa pegawai kerajaan Selangor sebagai dalang kematian PA exco selangor ini yang ditemui mati dipercayai terjun bangunan.Mendiang juga baru selesai disiasat oleh pihak SPRM berkaitan kes penyalahgunaan dana kerajaan dan juga kes pembabitan kongsi gelap dalam kerajaan Pakatan Rakyat negeri Selangor.
Memang tak de otak betul...kalau aku lah SPRM,aku lebih suka saksi hidup sebab senang nak buat kerja,banyak maklumat boleh dapat.Dan UMNO juga boleh dapat modal hentam PR kalau banyak lagi disiasat.

So???Apa berlaku???

Kita tunggu siasatan polis selesai...

0 comments: