Monday, April 12, 2010

Dimana Orang Islam?

Ini petikan dari Blog Aduka Taruna,manusia yang...entahlah.tak tergamak aku nak sebut.
Kebiadabannya tidak mencerminkan peribadi seorang penganut Islam.

Aduka Taruna Quote;

'Ya Allah.. sesungguhnya, solat gua, ibadah gua, hidup gua dan mati gua hanya untuk Lu. Maafkan gua masa silam. Tetapkan gua di jalan yang lurus. Amin.'

Komen aku:
Ada ke orang memohon doa pada Allah SWT menggunakan bahasa gua lu..


'Dengan Nama Allah Yang Maha Ego.'

Komen aku:
Tergamak ke kita mentafsirkan ayat 'Bismillah' seperti ini.Masyallah..

Inilah akibatnya kalau terlalu banyak didedahkan dengan tarbiah-tarbiah songsang.
Aku mengklasifikasikan 'Aduka Taruna' ini seorang yang terencat akal ataupun hanya mempergunakan agama untuk menjadi popular dan mencipta blog yang sensasi.Blogger inilah juga yang mengeluarkan kenyataan menghina kemangkatan DYMM Almarhum Sultan Iskandar.

Banyak lagilah ciri-ciri 'kesesatan' blogger yang memakai gelaran Aduka Taruna ini.
Hairan sungguh,dimana penguatkuasa Islam negara?Haruskah kita biarkan manusia ini terus menyesatkan kita?Kenapa tiada tindakan sehingga ke hari ini??

Kalaulah di Iran seperti yang berlaku pada Salman Rushdie,sudah pasti blogger Aduka Taruna ini telah ketakutan kerana diancam bunuh.Pada tahun 1989,pemimpin Iran iaitu Ayatollah Khomeini telah mengeluarkan fatwa bahawa Salman Rushdie halal dibunuh kerana penulisannya dalam karya berjudul 'Satanic Verses'.

Mana PERKASA dan semua NGO Islam?Jangan sibuk hanya pertahan bangsa sahaja sedang agama diperkotak-katikkan oleh orang Islam sendiri.

Persoalan paling besar disini ialah...dimana Parti Islam SeMalaysia (PAS)?
Namun apa nak dihairankan,pada hari ini parti yang memperjuangkan islam juga gagal pertahankan kalimah Allah dan pemimpinnya pula hanya sibuk perjuangkan hukum hudud untuk ahli politik yang enggan dibicarakan di mahkamah sivil kerana ingin menuntut pelaksanaan hukum syariah.

UMNO pula sibuk kembalikan kepercayaan rakyat khususnya orang Melayu yang menolak mereka pada plihanraya lepas.

Masing-masing sibuk..yang untung siapa??

Renung-renungkanlah..

0 comments: