Tuesday, February 24, 2009

Cantik...


Aku rasakan dia cantik bila orang memandang,bila orang memuji,bila orang menjegil matanya melihat indah miliknya...terpana dan terpesona walau dia tidak segah mana..

Aku rasakan dia paling cantik bila hati berdegup kencang,bila angin menyapa helaian rambutnya,bila waktu seakan berhenti berdetik...tergamam dan terpaku walau jiwanya tidak setabah mana...

Aku rasakan dia sememangnya cantik bila semua yang baik dan elok adalah kerananya...bila yang jahat dan buruk adalah kerana aku...mengikut dan mengangguk walau perasaan berperang dungu...

Mungkin aku bagai gagak yang terbang bebas,mengutip sampah sarap tinggalan orang,lalu aku mengunyah dan melapah sisa walau ia memang busuk dan membusukkan..cukup waktu akan ditembak kerana berkeliaran, menyepahkan dan menyemakkan...mungkin??

0 comments: